Skip to main content

Feature requests KPN TV+ Box

• March 18, 2023
  • 997 reacties
  • 48921 keer bekeken

Toon eerste bericht

997 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 19, 2025

Een klik naar rechts moest natuurlijk (vanuit het nu rondje) één klik naar LINKS zijn.

@Erwin van KPN ​@Ratonesque ​@Nadia010 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 24, 2025

Enkele updates op bestaande zaken. Ik heb hier even de tekst uit het gemarkeerde antwoord gekopieerd, en de aanvulling die ik hier nu op heb, rood gekleurd.

Van waarschijnlijk niet naar niet:

63. Screensaver bij pauzeren live tv. 
Dit gaan we niet doen. Je hebt dan ook een knop nodig om in te drukken om de screensaver weer te stoppen. Logische knop zou dan de OK-knop zijn. Maar dat is ook de knop om het programma weer te laten doorlopen. We verwachten dan eerder meer klachten dat mensen per ongeluk dan ook gelijk het programma weer laten doorlopen terwijl dat nog niet direct de bedoeling was, en dat soort zaken. Kortom more trouble than it's worth.
Latere update: Dit is eerder afgewezen. Dat blijft ook zo voor de oudere ontvangers. Voor TV+ gaan we kijken of we dit op een eenvoudige manier kunnen doen. Zodat klanten ook intuïtief weer terug kunnen komen op het pauzemoment, en niet per ongeluk dat wissen of iets dergelijks. Er valt geen indicatie te geven of dit lukt, en zo ja, wanneer. 
Latere update: Dit blijkt toch gecompliceerder te zijn dan verwacht en gedacht. Het is geen keiharde afwijzing, maar ga er ook niet op zitten wachten. 
Latere update: Gecheckt bij het team, en we gaan dit toch niet doen. Alternatief kun je een opname starten op het moment dat je wilt pauzeren. Dan kun je de tv uitzetten/terugzetten op het startscherm waar de screensaver wel aan zal gaan.

Van misschien naar op de planning:

9. Verticale gids. Deze wens stond in de ‘op de planning’ categorie. Maar, met de invoering van de nieuwe minigids per de update naar 1.148.4 is dit niet meer iets dat we van plan zijn. We denken dat de minigids goed bruikbaar is als alternatief hiervoor. 
Latere update: we gaan in de toekomst hier nog een keer naar kijken of we dit willen invoeren en of dat kan. Geen garanties, en ook geen prognose van wanneer.
Latere update: Op de planning gezet, maar zal wel volgend jaar pas worden.

75. Bij Terugkijken vanuit de gids, na stoppen met Terugkijken terugkeren naar de uitzending in kwestie, ipv het Nu-moment. We hebben onlangs de onderliggende architectuur van de gids veranderd. Daarvoor was dit niet mogelijk, maar nu kan het waarschijnlijk wel. Gaan we uitzoeken. 
Latere update: Gaan we aan werken, we weten nog niet of dat dit jaar (2025) nog lukt.

In dezelfde categorie gebleven, wel update:

52. Bij Terugkijken alle beschikbare afleveringen tonen onder gerelateerd net als op de smart tv app. Dit wordt ook op de planning gezet. Voor Series en Films is dit er al, maar voor Terugkijken ligt dit wel wat gecompliceerder. Er is dan ook geen prognose te geven wanneer dit dan beschikbaar komt.
Latere update: Gaan we naar kijken voor ergens volgend jaar. ​​​​​​​

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 24, 2025

Bestaat er ook een soortgelijke topic voor de app op de smartphone en tablet ?  Zou wel handig zijn dat punt 9 ook in de app wordt verwerkt. Verticale gids vind ik toch wel handiger en veel makkelijker, zeker op de smartphone. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Niet specifiek ​@MiVoNL. Dank voor je signaal! Je kunt onze Product Updates volgen, dan ben je altijd op de hoogte van de nieuwste updates. En als je echt tegen dingen aan loopt of vragen hebt, maak dan gerust een eigen topic aan. Dan denken we daar met je mee.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 24, 2025

Het probleem bij smartphone dat de gids (de hele App-UI) draait niet als men de smartphone op liggende stand (landscape) gebruikt. De TV-zending draait wel mee. Als de UI mee draait, is de wens van verticale gids overbodig. Bij TV/TV-Ontvanger is niet wenselijk omdat ze altijd in liggende stand zijn

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 24, 2025

---

Van misschien naar op de planning:

9. Verticale gids. Deze wens stond in de ‘op de planning’ categorie. Maar, met de invoering van de nieuwe minigids per de update naar 1.148.4 is dit niet meer iets dat we van plan zijn. We denken dat de minigids goed bruikbaar is als alternatief hiervoor. 
Latere update: we gaan in de toekomst hier nog een keer naar kijken of we dit willen invoeren en of dat kan. Geen garanties, en ook geen prognose van wanneer.
Latere update: Op de planning gezet, maar zal wel volgend jaar pas worden.

Hiephiephoeraa!!! Ik kan niet wachten! 😀

Hermanqwerty
Helper

Het probleem bij smartphone dat de gids (de hele App-UI) draait niet als men de smartphone op liggende stand (landscape) gebruikt. De TV-zending draait wel mee. Als de UI mee draait, is de wens van verticale gids overbodig. Bij TV/TV-Ontvanger is niet wenselijk omdat ze altijd in liggende stand zijn

Niet mee eens je moet dan nog steeds meer swipen dan bij verticale gids als je geïnteresseerd bent in 1 specifieke zender.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Alles even in één overzicht 

In de gids

⏪ direct 24 uur terug. Dus slechts 7 × klikken voor 1 week. 

⏩ 24 uur vooruit per klik

⏯ direct naar 'nu'

Snel naar de pull down:

Klik op 1 als je in de gids bent. Kan ook met 'terug' knop.

Dan één klik naar boven en één klik naar LINKS. 

Kies de dag

Toets 15 in voor de programma's van Discovery. ( Of 25 zoals hier voor BBC NL)

We zijn aan het kijken of we in de hulpsectie (onder het vraagteken) een overzicht kunnen maken van handige knoppen en tools bij gebruik van de gids. Bij voorkeur in de vorm van een afbeelding. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 2, 2025

Vraagje:

Ik moest deze week in de gids bijna een week terug.

Ik ging (in de gids) naar boven en naar rechts en klikte op vandaag.

Daar ging ik met de pijltoets naar de datum die ik wilde hebben en klikte daarop.

Hij was er meteen, paar klikken.

== Is dit wat je bedoelt? == 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 2, 2025

We zijn aan het kijken of we in de hulpsectie (onder het vraagteken) een overzicht kunnen maken van handige knoppen en tools bij gebruik van de gids. Bij voorkeur in de vorm van een afbeelding.

👍

Ook de kleurtoetsen hebben veelal nog steeds dezelfde functie als onder “interactieve tv”, ​@Arjan van KPN .

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 2, 2025

We zijn aan het kijken of we in de hulpsectie (onder het vraagteken) een overzicht kunnen maken van handige knoppen en tools bij gebruik van de gids.

@Arjan van KPN, dan wil ik ter overweging toch nog een keer zeggen dat ik de inline uitleg bij de oude ontvangers fijn vind. 😍

(Oké, dat gaat over de zapbanner, en ik weet niet wat bij de oude ontvangers aan uitleg in de gids te zien is. Mijn serveersuggestie voor uitleg in die zapbanner is trouwens afgewezen omdat er geen ruimte zou zijn. Maar later was er wel ruimte voor die enorme “Favoriete zenders actief” knop, maar dat gaat hopelijk veranderen. En er komt ooit ook een verticale gids, waar dingen misschien weer anders zijn. Hoewel dát nog meer pleit voor een inline uitleg. 🤓)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 2, 2025

Persoonlijk (dus puur persoonlijk) geef ik de voorkeur aan de horizontale gids.

(ik heb geen uitleg nodig, de verticale gids zat op de Arris VIP 2952 en de Arcadyan, dus ik ken hem. Maar persoonlijk vind ik de horizontale veel handiger)

En ik denk niet dat ik de enige ben.

Als die blijft, maakt het mij verder niets uit.

Momenteel op de Sagemcom DIW7022:

1. Horizontale gids
  1. Minigids

P.S.

Ik zie wel veel vraag naar de verticale gids, dus lijkt het mij verstandig dat KPN deze toevoegt.

Dan heeft de klant 3 mogelijkheden.😉

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

We zijn aan het kijken of we in de hulpsectie (onder het vraagteken) een overzicht kunnen maken van handige knoppen en tools bij gebruik van de gids.

@Arjan van KPN, dan wil ik ter overweging toch nog een keer zeggen dat ik de inline uitleg bij de oude ontvangers fijn vind. 😍

(Oké, dat gaat over de zapbanner, en ik weet niet wat bij de oude ontvangers aan uitleg in de gids te zien is. Mijn serveersuggestie voor uitleg in die zapbanner is trouwens afgewezen omdat er geen ruimte zou zijn. Maar later was er wel ruimte voor die enorme “Favoriete zenders actief” knop, maar dat gaat hopelijk veranderen. En er komt ooit ook een verticale gids, waar dingen misschien weer anders zijn. Hoewel dát nog meer pleit voor een inline uitleg. 🤓)

In de zapbanner van de oudere tv-ontvangers is die informatie perfect geïntegreerd inderdaad. Komt niet chaotisch over, heeft de juiste grootte en mate van informatie. Zou ook mooi zijn als we dat implementeren bij TV+ en persoonlijk denk ik ook dat zoiets moet lukken bij de tvgids. Maar ik hak daarover niet de knopen door 😋

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

We willen deze informatie toch centreren in de hulpsectie. Dit heb ik al eens eerder genoemd geloof ik, maar we willen de zapbanner niet te druk maken en dit geldt ook voor de tvgids. We zijn nog wel aan het kijken naar alle info die daar naar voren komt wanneer je favoriete zenders actief hebt. Dat is een voorbeeld dat het wat te druk kan worden. 

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

Ik wil niet inloggen met mijn Google account maar bij het meldingenscherm staat constant de suggestie dat je dat wel kunt doen. Kan dit defitinief weg/negeerd worden? Komt elke keer terug.

Erwin van KPN
Moderator

@ITVkijker  Heb je een screenshot? Is het een pop up?  Ik wil graag even zien wat jij ziet. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 31, 2025

Je kunt ook een extra account maken wat je alleen op de ontvanger gebruikt. ​@ITVkijker . Dit had wjb bijvoorbeeld zo.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

Ik wil niet inloggen met mijn Google account maar bij het meldingenscherm staat constant de suggestie dat je dat wel kunt doen. Kan dit defitinief weg/negeerd worden? Komt elke keer terug.

Zoals ​@PeterG al aangeeft.

Ga naar Gmail en maak daar een speciale account aan.

Die kan je dan gebruiken voor de Sagemcom DIW7022

Ik heb voor elk apparaat een separate (eigen) account.😉

Als ik het goed heb (weet het niet helemaal zeker als hij op een mediabox staat), moet je hem wel 1 keer per jaar via Google openen. Anders verloopt hij.

Ik heb dit in mijn agenda staan, meestal een paar weken voordat het jaar om is, open ik he en daarna kan je hem ook meteen weer sluiten.

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

@ITVkijker  Heb je een screenshot? Is het een pop up?  Ik wil graag even zien wat jij ziet. 

Bovenin bij het envelopje staat dan soms een (1)) Vaak na een software update. Geen pop-up meldingen.

Eenmaal aangeklikt kan ik inloggen of bericht overslaan. Ik kan overslaan wat ik wil bericht blijft staan.  

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

@ITVkijker 

Waarom maak je niet gewoon een inlog aan?

Boven heb ik beschreven hoe je dat veilig kunt doen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Staat het bericht nog steeds in je inbox ​@ITVkijker? Lukt het ook niet met een longpress van de OK-knop om het bericht te verwijderen? 

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 11, 2026

Staat het bericht nog steeds in je inbox ​@ITVkijker? Lukt het ook niet met een longpress van de OK-knop om het bericht te verwijderen? 

@Arjan van KPN Nee, dat lukte ook niet. Ondertussen maar ingelogd op een account.  Dan is de melding sowieso weg.